Plusieurs adresses de livraison pour le même client
1. Du côté du CRM, il n'y a que deux colonnes (Expédition et Facturation), et cela reste fixe.
2. Côté Books, nous pouvons ajouter plusieurs adresses de livraison :
a) Lors de la création d'une facture, d'un devis, etc., veillez à bien sélectionner le nom du client. Les différentes adresses s'afficheront. Si aucune adresse ne correspond, vous pouvez modifier l'adresse de livraison en cliquant sur l'icône de crayon, puis en sélectionnant "Ajouter une nouvelle adresse".
Ces différentes adresses resteront enregistrées dans les adresses de livraison. Il vous suffira de cliquer sur l'icône de crayon pour sélectionner la bonne adresse !
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Customer Statement
Go to Zoho Books - sales - customers (search the customer) - statement You can customize the report, export it in pdf or excels format, print it or send it by email to the client.
Credit Notes and Unused Credits by customers
Credit notes by customer Go to Books - Sales - Credit Notes - search the customer in question. Available credit Go to Sales - Customers - search the customer in question.
Instant Sync
Auto-update occurs every 2 hours. You can do an Instant Sync: Go to Zoho Books - Settings - Integrations - Zoho Apps - Show Details - Choose the Module to be Synced - Instant Sync.
Create Credit Note
Go to Books - Sales - Credit Notes - New Select account ! You can send it by e-mail to the customer Available credit: Go to Sales - Customers - search the customer in question. Apply to invoice from the credit note Use the credit in an invoice : ...
Online payment
To activate online payment go to : Zoho Books - Settings - Templates - Invoices - Edit Footer - activate the box - Save You can also add bank details